Karin

Det är jag det...

Jag har så många gånger sagt att jag tänker ta tag i mitt liv. Faktum är att jag började skriva på det innan jag insåg hur mycket bullshit jag egentligen pratar. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte om jag vill att allt ska vara bra. Det låter jäkligt udda, jag vet, men låt mig förklara.
   Det var så länge sen allt var bra och jag vet inte om det någonsin har varit det å jag är rädd för att det ska bli bra. Jag är rädd för det okända och det gäller nästan allt. Jag klamrar mig fast i det gamla, det jag känner till. Det finns inte ord för hur mycket jag önskar att allt kunde vara som förr, men någon gång måste jag inse att det aldrig kommer bli så. Jag är förlorad, i kriget med mig själv. Det är verkligen så det känns hela tiden. Jag vill en sak men gör en annan. Jag tittar i den förvrängda spegeln och vägrar se åt ett annat håll.

Åååå, jag får inte ut det jag vill ha ut. Detta är ett av mina sämsta inlägg hitills. Skit!

Kommentarer
Postat av: adam

finns ett citat som jag gillar.
"känn rädslan och våga ändå" av Susan Jeffers.
Som en liten summering.
Vi alla är rädda för allt egentligen, att bli bäst, bli sämst, börja projekt,avsluta projekt,välja rätt beslut . Fördelarna finns inte i början utan fås tränas upp.
MAn kan bli bäst, man kan våga vinna-förlora,bya skola, börja projekt. Framförallt kan man välja rätt beslut också.
OBS: Detta är exempel.

2008-02-28 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0